אושר: הצבת תמרור בחניית הטענה של רכב חשמלי

    צבי טסלר No Comments on אושר: הצבת תמרור בחניית הטענה של רכב חשמלי

    ועדת השרים לחקיקה אישרה: הצבת תמרור בחניית הטענה של רכב חשמלי. יוזם ההצעה ח"כ ארז מלול: הגיע הזמן להסיר את החסמים בפני הרכבים החשמליים

    צילום: Sraya Diamant/FLASH90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ ארז מלול, המבקשת לחייב לסמן חניות המיועדות לטעינת רכב חשמלי בסימון מיוחד. בהצעת החוק נקבע כי החניות יסומנו באופן מיוחד ותיאסר החנייה לרכב שאינו במצב של טעינה חשמלית. הצעת החוק נועדה להסדיר את המצב שבו רכבים שאינם משתמשים בטעינה מנצלים את מקומות החנייה היעודיים לצורך חניה ומונעים מנהגים שרוצים להטעין את רכבם לעשות זאת.

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "נכון לשנת 2023, אין ברחבי הארץ מספיק עמדות טעינה ציבוריות והדבר מהווה חסם לרכישת כלי רכב חשמליים. גם מעט העמדות שקיימות לא מאפשרות שימוש יעיל מפני שרבות מהן נחסמות על-ידי כלי רכב שאינם נטענים, שכן הממשלה והרשויות המקומיות עדיין לא הסדירו חניה ושימוש בעמדות טעינה ציבוריות".

    בפועל מגיעים נהגים שזקוקים לטעינה אל עמדות חסומות. כפי שמוכיחה לנו החניה המופקרת של נהגים בחניות נכים, וגם כפי שעולה מתלונות אודות חסימות של עמדות טעינה ברחבי העולם – הפתרון הנדרש הוא הצבת תמרור שמסמן את מקום החניה לרכב חשמלי בלבד, לצד מדיניות אכיפה נוקשה של המשטרה ושל רשויות מקומיות".

    ח"כ ארז מלול יוזם ההצעה: "הגיע הזמן להסיר את החסמים בפני הרכבים החשמליים. אי אפשר מצד אחד לעודד מעבר לרכבים חשמליים, ומצד שני לא לטפל בבעיית המחסור בנקודות טעינה. הצעת החוק הזאת באה להעניק סמכויות ולאפשר לעיריות להסדיר חניות ייעודיות לטעינה של רכבים חשמליים".



    0 תגובות